Ontstaan

Dutch Food School is een initiatief van Marc Brunsmann en Johanna Dobbinga. Marc is al sinds 2011 gegrepen door het BBQvirus nadat hij op uitnodiging de eerste workshop van de Amerikaanse KCBS (Kansas City Barbecue Society) in Nederland heeft bijgewoond. Sindsdien is zijn alias dan ook BBQvirus 🙂 . Johanna is de echtgenote van Marc maar dat is een te beperkte omschrijving, zij is vooral klankbord en zielsverwant die altijd enthousiast meedenkt en zonder haar was de Dutch Food School er nooit gekomen.

Het idee van de Dutch Food School ontstond door de behoefte zélf een locatie te hebben om workshops te geven aan geïnteresseerden. Het groeide uiteindelijk uit tot een veel groter ideaal. De Dutch Food School wil een plek zijn waar je kan ontdekken hoe leuk het kan zijn om met goed verantwoord eten bezig te zijn en dit te doen met geestverwanten. Hierbij staat voorop dat goed eten niet duur hoeft te zijn, niet veel tijd hoeft te kosten en niet ingewikkeld hoeft te zijn. Vaak gaat ook bij lekker eten de regel “Less is more” op. Maar vooral ook om met mensen die net zoveel plezier hebben in lekker eten als jijzelf een leuke dag door te brengen werkt inspirerend is mijn persoonlijke ervaring.

cropped-cropped-DutchFoodSchool-1-1.png

Dutch Food School leert de deelnemers aan de workshops over lekker eten

• in de kookschool (waar maximaal 8 fornuizen zijn en 16 cursisten kunnen deelnemen)
  • in de bbq school (waar deels buiten en deels binnen maximaal 15 a 20 cursisten aan kunnen deelnemen)
  • door een workshop Open Vuur bij te wonen die vanzelfsprekend in de buitenlucht plaatsvindt (15 a 20 cursisten maximaal) .
  • door een proeverij of demonstratie bij te wonen.