Recept Mexicaanse Maiskolven

Dit recept is gepubliceerd in het Barbecue Magazine 2019. Om het jullie nog makkelijker te maken hierbij niet alleen het recept maar ook veel foto’s zodat je kan zien hoe je het moet doen. Veel plezier ermee !

4 grote maiskolven mét schutbladeren er nog omheen

1/2 cup mayonaise

1 1/2 cups geraspte parmezaanse kaas (of als je het kan vinden mexicaanse cojitta kaas)

4 eetlepels gehakte koriander (kan je ook prima weglaten zoals ik en vervangen door peterselie )

4 theelepels chili poeder

Zeezout en vers gemalen peper naar smaak

1 limoen in vieren gesneden

Vouw voorzichtig de schutbladeren van de maiskolf naar achteren zodat je een handvat creëert, bind de bladeren vlak achter de kolf met een slagerstouwtje bij elkaar.

Verwijder de losse vezeldraden van de kolf zodat ie mooi schoon is. Herhaal dit bij alle maiskolven.

Leg de maiskolven in een pan of bak met veel water en laat ze 30 minuten weken.

Zorg voor een BBQ met een temperatuur van ongeveer 150 graden celsius.

Leg de maiskolven direct boven de kolen en deksel erop. Regelmatig de kolven draaien zodat ze in ongeveer 20 minuten mooi gegrild en gaar zijn.

Tijdens het grillen zorg je voor een bord met de kaas er op en dat alle andere ingrediënten klaar staan.

Als de maiskolven gaar zijn haal je ze van de BBQ . Smeer ze ruim in met mayonaise, rol ze door de kaas en eventueel de koriander (of peterselie) wat door de mayonaise mooi plakt. Bestrooi hierna met peper, zout en chilipoeder en serveer het gerecht met een limoen partje.

Eet smakelijk !