Workshop de Os is de klos ! Ben jij er bij ? (de laatste plekken!)

Het laatste weekend van april begint een traditioneel belangrijk workshop weekend te worden bij Dutch Food School ! Hadden wij vorig jaar Phil Wingo van Porkmafia uit de Verenigde Staten op bezoek, dit jaar verwelkomen wij Paul van den Hooven van Wild Vleesch met wie wij een os van het ras Hereford gaan uitsnijden en zoveel mogelijk “van kop tot staart” gaan verwerken.

De Hereford Os die afkomstig is uit de biologische Hereford kudde van boer Arjen Verschure graast op Schokland, niet ver bij ons vandaan. Wij zullen uiterst respectvol omgaan met dit prachtige dier zodat zijn leven gevierd kan worden met het genot dat zijn vlees bij consumptie schenkt.

De os arriveert (biologisch) geslacht en wel bij de Dutch Food School en zal door Paul van den Hooven, maar vooral door jullie (de deelnemers) worden uitgesneden en verwerkt. Je leert dus niet alleen welk deel waar zit, maar je leert óók om het zelf uit te snijden. Teven gaan we worst maken en vooral veel genieten!
Na afloop van het weekeinde ga je naar huis met ongeveer 15 kg rundvlees in je eigen koelbox ! Zo kan je na thuiskomst nog de hele familie laten meegenieten van joúw geweldige weekeinde. En de sterke verhalen zijn natuurlijk onbetaalbaar als je straks met je familie / vrienden geniet van de Os die de klos was   🙂 .

De weekend groep van 2017 met de Whole Hog workshop

Dit soort workshops zijn een zeldzaamheid dus laat deze kans niet voorbijgaan ! Schrijf je nu in via deze link en blokkeer je agenda !

Overnachten kan op ons terrein in je eigen tent of op onze hooizolder. Zaterdag gaan we ’s morgens vroeg beginnen om er zeker van te zijn dat de Brisket ’s avonds als diner kan dienen voor jullie. Dus jullie arriveren volgens plan op vrijdagmiddag/avond zodat we op tijd kunnen beginnen. Ergens begin zondagmiddag verwachten we het weekend gezamenlijk af te sluiten.

Tot dan, gezellig, wij kijken uit naar jouw komst !

maart 18, 2018