Van wastrog tot Ikea

Zoals beloofd weer een blog
Vorige week schreef ik spontaan mijn eerste blog over het ontstaan van Dutch Food School. Ik beloofde jullie toen dat ik wekelijks mijn avonturen met jullie zou delen zodat jullie allemaal mee kunnen genieten van wat wij meemaken in dit grote avontuur.

De donderdag was voor mijn doen vroeg begonnen omdat ik eerst naar Heukelum moest om een Marktplaats-aankoop op te halen. Ik had succesvol geboden op een wastrog voor de school, alleen was het niet echt naast de deur. In Heukelum kwam ik terecht op een bedrijfsterrein dat zich bevond op het terrein van een oude steenfabriek. Leuk om een keer te zijn en te zien dat alle oude opstallen bewaard blijven omdat een veelheid van bedrijfjes zich daar nu heeft gevestigd. Na het inladen en betalen van de wastrog van 3,0 meter met 5 kranen direct door naar Luttelgeest om de wastrog daar uit te laden.

Later die middag had ik een afspraak met Bouke onze verhuurder en Leendert de aannemer. Leendert is de aannemer uit het dorp. Hij neemt alle werkzaamheden op en zorgt er vervolgens voor dat de elektricien, loodgieter en anderen hun werkzaamheden uitvoeren. We bespraken afvoeren voor vaatwasser en wasmachine, wandcontactdozen voor het privé gedeelte maar ook voor de kookschool en andere ruimten en de aansluiting van de wastrog. Er komt straks warm water uit de kranen. Leendert is een man van weinig woorden maar zeer hartelijk en hij leek precies te begrijpen wat ik bedoel. Ja en als hij niet praat, doe ik het wel voor twee. Ik betrap mezelf er nog steeds op dat ik af en toe overloop van enthousiasme en alles wat ik in mijn hoofd heb wil uitleggen aan iedereen.
Na met Leendert alles besproken te hebben nog even wat zaken doorgenomen met Bouke en de filmpjes voor jullie gemaakt en zoals elke keer dat ik hier ben genoten van “mijn” terrein.
Daarna vol gas weer de Afsluitdijk over naar huis om te zorgen dat Johanna haar avondafspraak kon halen en ook nog wat kon eten.

Het weekeinde stond zaterdag in het teken van een verlate vaderdaglunch met Roos, de liefste dochter van de hele wereld, en de aanschaf via Marktplaats van een tuintafelset voor in Luttelgeest. Zondag begon met een bezoek aan Ikea Haarlem om inspiratie op te doen. Een rondje showroom duurt altijd langer dan gepland maar leverde genoeg oplossingen om tevreden het pand te verlaten met een lijstje van hoe we het willen. Hierna volgde  er eerst nog een verjaardag van goede vriend Michel en van daaruit weer naar Luttelgeest met een vrachtje tuinmeubelen. We moesten voor de installateur aangeven op de muren waar de wandcontactdozen moesten komen voordat ze maandag aan de slag zouden gaan. Dit moest voor de schemering geregeld zijn omdat de verlichting nog wat karig is in grote delen van het pand.

Na deze taak te hebben volbracht hebben we aan de nieuwe tuintafel de macaroni gegeten die ik had meegenomen en die we opgewarmd hebben op mijn mobiele gaspitje. Wat voelt dat rijk om zo hier te vertoeven!

De eerste dagen van deze week bracht ik door op “kantoor” met van alles regelen met energie, verzekering, internet etc. Niet echt boeiend om over te schrijven maar ook dat moet gebeuren. Vanochtend was het weer vroeg op, omdat de bus naar de garage moest voor een nieuwe distributieriem. Daarna veel spullen thuis ingepakt en een bedbank en buro van zoon Wout gedemonteerd. Dit zijn de eerste meubels die morgen meegaan naar Luttelgeest waar we tot maandag zullen zijn om schoon te maken en te klussen. Maandag komt de monteur voor het internet en tv om alles aan te sluiten dus dan moet ik er ook zijn.maar hoe dit allemaal loopt lezen jullie in mijn volgende blog.
juli 1, 2016